Onder invloed - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van J.N Kanters - WaarBenJij.nu Onder invloed - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van J.N Kanters - WaarBenJij.nu

Onder invloed

Door: Jua

Blijf op de hoogte en volg J.N

04 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Hold ur horses. De titel gaat niet over mij maar over 'het algemene leven op SXM'.

Je zou denken dat ik na 2maandjes op dit briljante eiland al aardig ingeburgerd ben maaar er zijn nog steeds dingen waarvan ik denk: "HUH".

Om zomaar een paar voorbeelden te noemen...
Bier drinken tijdens het werk? No Problemo! Nee, ook niet als je om 8uu'r 's ochtends met je eerste biertje begint en er gedurende de dag nog 7 extra neemt.
Drinken tijdens het rijden? No Problemo! en dan heb ik het niet over een watertje of coke maar gewoon keihard een whiskeytje cola of uiteraard een biertje. Ze doen nog net niet hun biertje omhoog als de politie langs rijdt.

Voor de mensen die van jonko's houden en blij zijn dat het in NL legaal is. Come to SXM, hier is het namelijk geen probleem. Op straat, voor de supermarkt, in de club, op je werk, op het politiebureau. nobody gives a ....

Another reason why i love this island....
Alles gaat hier gewoon oldschool:
- hoezo is in-en uitklokken ouderwets? gewoon netjes inklokken voor 8 uur en rond 5uur uitklokken
- rekeningen betalen? gewoon cash of met een cheque want internetbankieren is allemaal te ingewikkeld.
- afdingen is een must! overal en nergens, in de supermarkt, juwelier, hotel, restaurant, schoenenwinkel, lingeriezaak, boekenwinkel, kledingzaak, bar, taxi.... hoppaaa! en dan als eerste melden dat je local bent want dan krijg je vaak nog extra discount.
- Paarden/zwijnen/geiten en schapen langs de kant van de weg of opeens in je tuin of in de tuin van je buren.
- OF gewoon lekker bbq-en langs de weg. Zet je auto maar ergens waar nog plek is, bestel een lekker stuk vlees of meerdere stukken vlees (vergeet je vingers niet af te likken als je klaar bent met eten!) en daarna gewoon verder naar een afspraak/werk of gewoon naar huis.
i love it!

Nog iets anders....misschien, heeeeel misschien ben ik over mn eh ik-vind-katten-niet-zo-leuk heen aangezien er in het hotel miljoenen katten rondlopen! al die idioten geven ze te eten waardoor die stinkbeesten terug komen. dusss elke keer als ik s avonds de office uit ga, MOET ik wel langs die dingen. ik heb ze zelfs al een keer eten gegeven. :D moetniet gekker worden eh.

Tot zover mn wekelijkse update die eigenlijk helemaal niet wekelijks is.
Ik zal binnenkort ook weer eens wat foto's uploaden, maar ik even totdat ik foto's heb van ook andere dingen dan uitgaan :D
Späterrr

  • 04 Oktober 2009 - 08:16

    Mam:

    Hé, denk erom hoor!
    JIJ NIET! Daar krijg je ongelukken van!
    En geen poes mee naar huis nemen!"I" is met een hoofdletter.
    LOVE YOU!
    MUM

  • 04 Oktober 2009 - 13:00

    Elianne:

    Jeeeeh jua komt over de kattenfobie heen!

    Kus

  • 04 Oktober 2009 - 15:33

    Sanne:

    Je hoort t van je mutti, pas op jij!! haha anders komen we je even persoonlijk opzoeken, wat natuurlijk heeeel vervelend is! ;)

    wat een wonder, dadelijk wordt je nog een echte dierenvriend!!

    HAVE FUN!

    xxx

  • 04 Oktober 2009 - 16:36

    Fer..do:

    sjeeeeeh ouwe pik ouwe pijp!

    ten 1ste leuk dat ik je weer ff hoorde gistere!
    nooit gedacht dat jij ooit nog eens een dierenvriend zou kunnen worden,

    dus beste lezers, wil je over je fobie heen, ga dan naar SXM!

    nou ik ga maar weer verder mijn tas inpakken voor het 2 opeenvolgende kamp :| cyou soon! besos LOVEYAH peace out HVJ WJNmK KNZJ JWZ je homeboy ferdo(zo noemen ze me op school, of vieze furn, waarom denk je ? joost mag het weten ;)) CIAOOOOOOO

  • 05 Oktober 2009 - 08:05

    Larry:

    Sweet....! Allemaal lekker laidbackzzz...

    Als je daar toch genoet van die beesten hebt, wij zoeken nog een huisdier voor het gebouw van de studentbedrijven.

    Veel plezier.. Kan niet wachten op je volgende wekelijkse update..!

    We mailen...

    HUG Larry

  • 06 Oktober 2009 - 18:02

    Joanne:

    Jua doe er je voordeel mee. In je eerste verslag schreef je dat het hele onderhoud daar op SXM zo duur is: Men neme 1 a 2 poezen.Je kookt ze in de bouillion van de kreeft die je onderweg onder je banden van je auto hebt gekregen. De schaal van de krabben en het vlees van de leguanen erbij, natuurlijk een beetje zout en peper en je hebt volgens mij een heerlijk soepie. Kom op jua je moet ergens beginnen om van poezen te gaan houden.
    En wat dacht je van onderweg op de barbecue!!!!!!!!!!Van het vachtje maak je een leuke sjaal die je mee naar Ned neemt heb je gelijk een cadeautje voor......
    Pff jongens voor de echte poezen liefhebbers......geintje he!XXXXXXXXXXXXXXX

  • 06 Oktober 2009 - 23:05

    Marvin:

    jonko's/alcohol...GoodLife dus gewoon!
    Hou er van. Ik ga kijken of ik vakantie kan regelen van werk en dan kom ik maybe 2weeks langs. Je had tog 1 groot appartement?
    Keep me posted G

    ps. heb je al nieuwe SNEAKERS?

  • 07 Oktober 2009 - 13:13

    Manuel:

    Ouweee!Ik wist niet eens dat je deze had joh. Eerst heel stoer zegge,nee ik ga niet make en dan tog sneaky 1 make zonder mij te late weten.Wel leuk om te lezen.Ik heb trouwens nog nergens geleze dat je me mist...whats up with that?
    Had je RC nog gesproken over je party?Was echt ziek!Maar RC zal wel vertelle,hij zou je vandaag bellen dus je zal wel horen.
    Gotta go,maar ik ga je snel belle! Laterr G. Oh en greetz from my lil sis

  • 07 Oktober 2009 - 16:17

    Jeff:

    right!Je doet net alsof alleen de "locals" alcohol zippen of ga je me vertellen dat je nietmeer drinkt?Het lijkt wel of ik je niet meer ken...nu al!En dan ook nog katten eten geven. pff Volgens mij kom je als heel ander mens terug.Fresh&Clean ;)
    Waar blijven trouwens de dirty stories? I'll be waiting....

  • 07 Oktober 2009 - 20:17

    Ali:

    Damn chick. Ben jaloers op jou!
    Mis je wel hoor!..Gelukkig nog maar 120 dagen :|
    Ik ga je mailtje sturen, to tell you ALL about "your" party hihi.
    Have fun chick.

  • 08 Oktober 2009 - 21:51

    Gio:

    Skatjuhhh
    Je party was egt dope!Jmmr dat je er zelf niet bij was tog. Gelukkig hadde we posters van je opgehangen,was je er tog nog een beetj bij ;)
    Maar w8. Als jij als kattenvriend terug komt...Wie ga ik dan bang maken met Shaq?
    HugZ

  • 10 Oktober 2009 - 16:27

    Andrew:

    Ssup shorty.
    mensen hebbe het allemaal over je page dus k dacht kga ff checkuh. nice to hear that ur having a good time. bter ga je die wekelijkse update gewoon wekelijks doen tog.
    keep me posted afro

  • 12 Oktober 2009 - 13:55

    Mus:

    Afrooo, skatjuh
    Seems like ur holding up just fine.
    Mis je me ons al??
    Kus

  • 14 Oktober 2009 - 16:39

    RC:

    Er is al een week voorbij hoor..
    En luister naar je moeder,Geen alcohol of andere drugs.Maar ik ga ervanuit dat God je nu helpt met het juiste pad te bewandele :D
    En laat eens wat van je hore joh (mail/phone),lijkt wel of je me helemaal niet mist..that aint right!
    Kusz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

STM

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2010

only 4weeks left

08 December 2009

Puerto Rico

26 Oktober 2009

daytrip Anguilla

04 Oktober 2009

Onder invloed

09 September 2009

pictures
J.N

Actief sinds 01 Aug. 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 16262

Voorgaande reizen:

28 Juli 2009 - 04 Februari 2010

STM

Landen bezocht: