only 4weeks left - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van J.N Kanters - WaarBenJij.nu only 4weeks left - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van J.N Kanters - WaarBenJij.nu

only 4weeks left

Door: Jua

Blijf op de hoogte en volg J.N

12 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Inderdaad, het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen en er is genoeg gebeurd..

Allereerst: ikga morgen (over 5uurtjes om precies te zijn) naar Miami voor een weekje met Lonneke slash Marian!!!
gewoon even lekker chillen,krokodillen kijken, winkelen, strand enzovoorts enzovoorts.

FYI: we zijn gestopt met ons afstudeerproject aangezien dit TOTAAL geen zin had bij de organisatie waar we zitten. Waarom?
Omdat ze binnen de organisatie geen idee hebben wat een scriptie is. Hierdoor begrijpt men niet dat je het merendeel van je tijd aan je onderzoek en scriptie moet wijden en je niet bezig kan houden met domzinnig werk voor front desk. Nouja, zo kan ik nog wel een hele lijst opnoemen met redenen maaaaar hier schieten we niks mee op dus laten we het over leuke dingen hebben..(Inderdaad het is aardig kut, aangezien dit het doel van de stage was maar life's a bitch.)

Om nog zoveel mogelijk uit de SXM te halen in onze laatste weken hadden Lon en ik besloten 2 weken vrij te nemen. 1 hiervan brengen we dus door in Miami (gewoon omdat het kan :D) die andere week chillen we hier op SXM zelf. strand hoppen, jetskien, parasailen, uiteten..je kent het wel.

Voor degene die zich afvragen hoe de feestdagen hier waren kan ik het volgende vertellen....

1. Sinterklaas hebben we gewoon netjes gevierd. Lootjes, cadeautjes, kruidnoten, speculaas...alles was aanwezig! Gewoon knus in het appartement van Anna&Bianca (in het hotel). Om het festijn compleet te maken hadden we zelfs voor sinterlaas versieringen gezorgd en is er met kruidnoten gestrooid!
Voor de verandering moesten de gedichten in het Engels anders zou onze pool Anna het te moeilijk krijgen. Nou, ik kan vertellen dat dat toch andere koek is dan een NL gedicht. Eindstand. De meeste gedichten gingen nergens over en bevatten hier en daar NL woorden. Iedereen had een wenslijst samen gesteld maar 4 van de 5 cadeaus bestond uit onder andere een overheerlijke fles alcohol! (zoals het hoort).

2. Kerst op de Caribbean is heeeeeeeel anders dan in NL. Normaal gesproken is het TE koud (dubbele sokken, legging onder broek, dikke wollen truien aan), heb je vakantie, zit je met een warm kopje thee bij de kerstboom naar slechte kerstfilms te kijken (die je al 36x hebt gezien en zo slecht zijn als de mexicaanse griep). Daarbij zijn alle kerstliedjes die je op de radio hoort geremixt. Dit houdt in dat ze allemaal een gezellig, vrolijk, caribish deuntje hebben waardoor je vrolijk mee danst. (Tenzij je met Bianca werkt die elke avond - een week lang - de sky christmas station opzette.) De kerstboom op de office was alleen "versierd" met mini ballen en hier en daar wat takjes, no presents for us under the tree EN we moesten gewoon heerlijk werken. Christmas Eve (dat wordt hier volop gevierd, lekker Amerikaans) hebben we bijna met zn allen - 2 moesten helaas werken - avond gegeten gewoon thuis. En de 25ste was er een BBQ voor "de workers". Uiteraard vallen de stagiaires hier ook onder aangezien wij alle rotklusjes krijgen (dat even terzijde). Lekker ribs, chicken en shrimps gegeten..wegspoelen met een beetje knock out punch, muziekje erbij en je hebt een geslaagd feestje! Nu ik erover nadenk zou het best kunnen zijn dat de BBQ op Christmas eve was en het etentje op de 25ste. Either way, we had a good time.

3. Oud&Niew. THANK GOD! hoefden Lon en ik maar een half dagje te werken, van 8 tot 1 smiddags dus konden we s avonds lekker los gaan. Eerst was er een feestje bij Rama (complex van andere stagiaires) en daarna zou het merendeel doorgaan naar de Boardwalk (in Philipsburg). Het feestje bij Rama was gezellig, en voor de "bigbang" op naar de boardwalk - free champagne!!! De bigbang om 12uur viel uiteindelijk een beetje tegen maaaar iedereen had het zo naar zn zin (alcohol speelde hier enigszins een rol bij) dat dat niet zoveel uitmaakte. Rond een uurtje of 1 (het kan ook later zijn geweest) stroomde de boardwalk leeg en vonden we het tijd om nog ergens gezellig uit te gaan. Overal was het gekkenhuis maar uiteindelijk hebben we ons prima vermaakt! we waren niet al te laat thuis!was het een uurtje of 5/6? en de volgende dag om 1 uur smiddags gewoon weer lekker werken!

Tot zover de feestdagen op SXM!

Ik ga nog even 2uurtjes slapen en dan op naar MIAMII!!!!!!!

check http://picasaweb.google.com.ua/Juanita.Kanters/STM# voor fotos van SXM (jaa we doen ook andere dingen dan uitgaan maar daar hebben we gewoon geen fotos van haha)

ps. hier is het nog gewoon minstens 30 graden hoor :D

• 12 Januari 2010 - 07:20

Elianne:

Miami!!!! Ohhhhhh ik ben jaloers!

Geniet ervan chick en zie je snel weer !

xx

• 12 Januari 2010 - 10:51

Sanne:

hahahaha jua!! wat een foto's, volgens mij kunnen die reisverslagen veel langer ;)

nerdie in je witte toga!

(K)!

• 12 Januari 2010 - 18:31

Joanne:

Hee wijffie
    Hebben je kaart vandaag binnen gekregen WAANZINNIG leuk!Nou geniet nog lekker van alles want voordat je het weet zit je hier met die dikke trui en 2 paar wollen sokken aan!!!!!!
    Dikke kus van die BOLLE en GINO

• 12 Januari 2010 - 19:19

Tante Maja:

Lieve Juanita,
    fijn weer verhalen van je te lezen ,veel plezier in Miami
    en tot gauw weer daaag.

• 15 Januari 2010 - 23:25

Merry:

Meissie!!

Wat vet om te lezen. Jammer dat wij al die crappie wollesokken, truien,extra legging, handschoenne, mutsjes wel moeten dragen. Dus dat wordt nog leuk als je terug kom.

Wat gaaf men vet om te lezen ook. Als je et idd maar naar je zin hebt gehad ;)

Geniet nog even van je 30 grade.. neem een paar warme graadjes mee AUB zou heerlijk zijn!!

Dikke kus..

• 20 Januari 2010 - 11:37

Tante Iek:

Jua jammer dat je stage niet is gelukt. ik hoop dat je leuke dagen hebt gehad in Miami en mailen we niet meer dan wens ik je een goede terugreis.
    tot gauw. tante Iek

• 20 Januari 2010 - 19:06

RC:

Dushi, ben je al backz from Mia?
    Beter laat je snel wat van je horen, ben benieuwd hoe het was daar in US. Nog even en dan kunnen we weer chillen. Hugz

• 27 Januari 2010 - 01:59

Jeff:

Skatjuh! Nog maar 8dage en dan ben je weer backz.
    Tot nu heb je volgens mij wel teveel gekke dinge gedaan.
    Geniet deze laatste dagen eh pik, maak je niet teveel zorgen om dingen. Je kan vanuit daar toch niet veel doen en jij weet..zij zou ook niet willen dat je je druk maakt.
    One Love.

• 01 Februari 2010 - 17:31

Mus:

Zo dan, Eerst Puerto Rico en nu Miami. Verdien je zo goed op je stage? Morgen laatste dag ouwe. Moet je werken? Ben wel blij dat je straks weer back bent. Kunnen we weer chillsessies houden. Let me know als je veilig bent aangekomen skatje! Als ik je niet meer spreek..Have a safe flight! Hugz