daytrip Anguilla - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van J.N Kanters - WaarBenJij.nu daytrip Anguilla - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van J.N Kanters - WaarBenJij.nu

daytrip Anguilla

Door: Jua

Blijf op de hoogte en volg J.N

26 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Het is alweer een tijdje geleden, 13 dagen om precies te zijn maaaar ik ben een dagje naar Anguilla geweest met mn roomie lonneke aka marian.
We waren eindelijk een dagje samen vrij, dus dat was een mooie gelegenheid om een ander eiland te bezoeken. Waarom Anguilla? ..het is dichtbij (je bent er binnen 15 minuten met de ferry), het is niet al te duur (we blijven arme studenten) en we hoefden er niet veel voor te regelen (yes, i'm still lazy) enn een nieuwe stempel in ons paspoort kwam ook wel goed uit.

Duss de dag begon al vroeg.. we waren vroeg wakker want we moesten nog boodschappen doen voor het hotel(er waren geen water bottles meer en gasten hadden ontbijt maar we hadden geen bagels meer). Daarna door naar de ferry en onderweg nog een lekker broodje gehaald bij de franse bakker (met chicken salad). Bij de ferry moesten we betalen en een of ander formuliertje invullen.
Hoppekee de ferry op.

Trouwens voor de mensen die nog nooit van Anguilla hebben gehoord (Ik had er waars nog steeds niet van gehoord als ik niet op SXM zat) maar Anguilla is een klein eiland...nog kleiner dan SXM. met super mooie stranden!

Dus wij zitten op de ferry van ons franse baquetje te genieten...begint het te regenen! :| maaar niks aan de hand, positief blijven. Het zal zo wel weer over zijn.
NIET DUS! komen we aan op Anguilla 15 minuten later, begint het echt zo hard te regenen dat je gewoon het gevoel hebt dat je in NL bent. heel fijn. :(
Anyways, stempeltje in ons paspoort...en dan maar wachten tot het ophoudt met regenen. 5minuten, 10minuten, 20minuten, 25minuten.....
hmm misschien is het verstandig om terug te gaan en een andere keer terug te komen? Voordat we een beslissing konden nemen werden we alweer aangesproken. Jaa het regent alleen hier, aan de andere kant van het eiland is het gewoon mooi weer en droog. Hmm laten we dan idd maar een auto huren en een beetje gaan cruisen (uiteraard richting het mooie weer en de stranden).
Tony had de goedkoopste autos dus wij kozen Tony (we noemen hem voor het gemak maar even tony) Hoppaa, Jeepje van tony. even papiertjes invullen, insurance is niet nodig.(waarom zou je?) Alleen nog even een driver's permit kopen...

Het leuke van Anguilla is dat het deel uitmaakt van de britse overzeese gebieden (zomaar een van de vele dingetjes die ik gewoon weet). maargoed. dat betekent duss dat je links moet rijden, toeters en bellen in de auto zelf ook omgekeerd zitten. dus dat was even wennen! we hadden een kaartje van tony gekregen, met alle must sees. dus we waren er helemaal klaar voor!
We zijn van het ene strand naar het andere strand gegaan met tussendoor een lunch (ribs) aan het strand. Stranden zijn inderdaad super mooi en leuk om een keer gezien te hebben. Rond een uurtje of half 6 richting de laatste ferry!
Om de dag compleet te maken hebben we gegeten in Marigot (on the French side). “Probleem” was dat we nog terug naar huis moesten, maar onze chauffeur (Sai) was nog aan het werk. Aangezien we al voor een aardig tijdje op het eiland zitten, ga je gewoontes overnemen….duss hebben lonneke en ik een lift naar huis genomen! Dont worry mum, onze vriendelijke lift was heeel toevallig een politie agent en heeft ons veilig helemaal naar huis gebracht want hij wilde niet dat we op een andere lift zouden overstappen, dat is namelijk heel gevaarlijk ;)


Nog even een andere belangrijke mededeling:
IK HEB MN EERSTE AARDBEVING MEEGEMAAKT! JOEPDIEDOE!
Minpuntje: ik heb er echt heeeelemaal niks van meegekregen…jammer genoeg.
Ik zat gewoon lekker te werken in de office hoorde een beetje gerommel (net alsof het bliksemde). Zegt Saskia helemaal in shock: what? An earthquake! En ze loopt naar buiten dus ik begin te lachen. Jaaa hoor sas, een aardbeving! Komt een andere collega binnen: waarom blijven jullie tijdens een aardbeving binnen zitten, je moet naar buiten!
….HUH, was dat echt een aardbeving? En inderdaad het was echt een aardbeving. Ik balen natuurlijk. Al geen hurricane meegemaakt en dan krijg ik ook al helemaal niks mee van mn first earthquake. Belachelijk!

Last but certainly not least. Ik ga naar Puerto Rico voor 3 daagjes met Sai. Sai kwam met het idee en aangezien we nu in de buurt zitten..why not! We moeten alleen nog even boeken maaaaar we gaan vrijdag 6 nov heen en komen maandag weer back.
I’ll keep you updated! & foto’s volgens asap ;)

  • 26 Oktober 2009 - 01:42

    Appie:

    BRAA! BRAA!

    Ps. we gaan voor 4 dagen en 3 nachten naar P-Rico.

    oohja... ik snurk en laat windjes tijdens mijn slaap, maar windjes ook buiten mijn slaap om. Verder heb ik niet zoveel mee te delen.

    Maar ik ga weer verder "werken".


  • 26 Oktober 2009 - 11:10

    Sanne:

    Lekker verhaaltje weer hoor sjoekie! Kijk er elke keer weer naar uit, zo heb ik nog een beetje het gevoel dat ik vakantie heb, haha! Ben inmiddels begonnen aan mn 2e stage dusjaa..

    spreek jeee!!

    KUSS

  • 26 Oktober 2009 - 17:36

    Mam:

    Je doet wel voorzichtig hoor!!
    Zijn die politie agenten wel te vertrouwen? ha,ha
    We zitten al op de helft!
    Hou je taai.
    Love You,
    Mama


  • 26 Oktober 2009 - 21:35

    Tante Maja:

    hoi juanita,
    weer een leuk verslag hoor, zo kom ik ook wat te weten van de eilanden en wat je meemaakt en vele groeten van ons.
    tot gauw weer

  • 27 Oktober 2009 - 17:35

    Gio:

    eerst al geen storm meegmaakt,nu je first aardbeving ever gemist...valt me egt van je tege hoor!
    Maybe heb je het geluk voordat je terug komt nog een oorkaan mee te maken ofso ;)
    kuz

  • 27 Oktober 2009 - 19:03

    Joanne:

    Lieve schat als je weer thus bent dan zetten we je vader, ome Rens,ome Fons, Lars,Nando en Coen in één vertrek bij elkaar na een pot bruine bonen,..........moet jij eens kijken,..........daar is een aardbeving en een hurricane NIKS bij!!!!!!!!!

  • 29 Oktober 2009 - 23:20

    Marv:

    Ait,dusz tog naar PuertoRico. sexy hoor..weet je eigenlijk wel waar t ligt? :P HaHa En ben blij dat juh ook andere dinge doet dan uitgaan en strand...
    Thats my girl ;)

  • 30 Oktober 2009 - 16:37

    Jeff:

    Dear Lord..fearless Afro.Niet meer lifte jij1
    Wel Dope man, PuertoRico.Beter neem je iets voor me mee.
    Any plans for the weekend?

  • 01 November 2009 - 20:07

    RC:

    Kleine,Volgens mij heb jij het daar veelte relaxt..En wij maar bikkelen met -30C
    Heeft dat te maken met die werkpaarden en sierpaarde waar jij het altijd over hebt?

  • 02 November 2009 - 11:38

    Larry:

    Wat kan jij lekker schrijven. Hou nie echt van lezen, maar jouw verhaaltjes wel :D

    Kan nie wachten op je volgende...

    Btw bij een volgende aarbeving of iets wat er op lijkt, gewoon extra histerisch naar buiten rennen. Haal je het ff in ;P ehhehe

  • 04 November 2009 - 00:48

    Manuel:

    Couldn't sleep dusz ik d8 ik ga Afro's nieuwe story leze...
    Klinkt weer goed allemaal...Fun to read!Again greetz from my lil sis.En ik bel je snel.Hugz

  • 04 November 2009 - 23:05

    Ali:

    Chickieeee.
    Zeker heb je die info over Anguilla(?) opgezocht! :P Alsof jij dat soort dinge weet over landen wuhaha.
    Maar wel leuke happenings weer.
    Bijna naar Puerto Rico dusz, leuk man! Wat is daar eigenlijk te beleven? Ga je beetj cultuur happen of partien? Nja jou kennende vermaak je je toch wel. Have fun chick!
    Kusj

  • 05 November 2009 - 22:44

    Mus:

    Zogenaamd stage lopen. Ik lees tot nu toe alleen verhalen over strand,alcohol, zon enso. En dan ook nog naar Puerto Rico. Lijkt wel of je vakantie hebt.
    Vergeet je niet af te studeren? ;)
    Ben blij dat je je vermaakt. Zolang je maar niet zwanger en/of getrouwd terug komt haha
    Kus

  • 09 November 2009 - 19:28

    Isis & Tante Dini:

    Ola!
    Zo te lezen vermaak jij je wel daar,
    Het lijkt ons geweldig om daar stage te lopen!
    Geniet er nog maar lekker van.
    Have fun!
    We verheugen ons nu al weer op je volgende verhaaltjes .
    Groetjes van ons allemaal!

    Ciao!
    'xxxxx.

  • 11 November 2009 - 12:12

    Smellvin:

    En ik ga lekker 21 november naar het NYer kerstfeest waarover we zo lang hebben zitten zeuren.
    Oh well, can't have it all....
    tahtah.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

STM

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2010

only 4weeks left

08 December 2009

Puerto Rico

26 Oktober 2009

daytrip Anguilla

04 Oktober 2009

Onder invloed

09 September 2009

pictures
J.N

Actief sinds 01 Aug. 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 16257

Voorgaande reizen:

28 Juli 2009 - 04 Februari 2010

STM

Landen bezocht: