Praise the Lord - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van J.N Kanters - WaarBenJij.nu Praise the Lord - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van J.N Kanters - WaarBenJij.nu

Praise the Lord

Door: Jua

Blijf op de hoogte en volg J.N

08 September 2009 | Nederland, Amsterdam

inderdaad, praise the Lord!
het is zover. ik heb me opengesteld voor God, ben bekeerd en ga mn leveren verbeteren, zodat ik in de hemel kom....

Hoe komt het toch dat gelovige mensen het nodig vinden om ongelovigen te overtuigen van het bestaan van "Hem"???
...even voor de duidelijkheid, ik heb niks tegen het geloof (welke dan ook) maaaar heb echt een schijthekel aan mensen die je "een van hun" willen maken.

Voor jullie die zich afvragen hoe ik opeens hierop kom de volgende toelichting:

Het was een mooie zwoele vooravond en ik was aan het werk. Had net mensen ingecheckt en moest van de baas bij het zwembad de parasollen dichtdoen (één van de vele mooie taken) aangezien ik er toch langs liep, maar geen probleem! Jua doet de parasollen wel dicht. En hier ging het dus mis! Er waren 2 gasten aan het zwemmen in het zwembad en zo vriendelijk als dat ik ben vroeg ik of ze het naar hun zin hadden, bladieblaa..
Nog wat meer bladiebla..kom je uit Jamaica? Nee ik kom uit Nederland, oorspronkelijk Brazilie.
Ooooh nederland, hoe zit het daar met het geloof? Dus ik leg netjes uit dat er nog wel gelovigen zijn, maar dat mijn generatie zich er eigenlijk helemaal niet mee bezig houdt. ++ (voegde ik er nog aan toe) ik ben niet gelovig en mijn vrienden ook niet...sommige zijn misschien wel "gelovig" maar gaan misschien 1x per jaar naar de kerk...met kerst ofzo.
FOUT! had ik niet moeten zeggen. wantt dat is schandalig, mensen geloven niet meer tegenwoordig (het kwam erop neer dat de wereld verpest is omdat niet iedereen gelovig is)
Vervolgens vonden ze het nodig om mij het hele jezus verhaal te vertellen en me uit te leggen waarom je moet geloven. Ik moest diezelfde avond knielen, mn handen naar god opsteken en me voor hem open stellen. Ik kon moeilijk zeggen dat ze op moesten rotten en ik had zo het idee dat zeggen dat je er niet in geinteresseerd bent geen zin had (die man was een soort priester en die vrouw was het geweest ofzo) duss wat doet Jua...Ik zei dat ik het zou proberen! wat een grap.
2dagen later kwam ik die man tegen (ik had geprobeerd ze te ontlopen maar dat is toch best moeilijk als je werkt waar zij verblijven) en vroeg me dus of ik het gedaan had.. Ja, natuurlijk had ik het gedaan!
(zoals de meeste weten, kan ik heel goed net doen alsof) ...het voelde weird and strange maar ook amazing!
Eindstand: ik ben uitgenodigd om mee te gaan naar de kerk, naar het strand en om te gaan snorkelen.
...Wat vervelend dat ik 5dagen in de week moet werken en die andere 2 dagen echt heeeeel druk met school bezig ben en dus niet mee kan!

..jaja ikweet het. je mag mensen niet belachelijk maken en je moet mensen respecteren (dat doe ik heus wel) maar dit was gewoon zo grappig dat ik wel mee moest spelen!
Dus dat ik bekeerd ben en mn leven ga verbeteren was een grap. Ik doe nog steeds dezelfde dingen die God verboden heeft ;)

Het is nu tijd voor mij om nog even snel een uurtje naar het strand te gaan (Dawn Beach). even mn kleur bijhouden natuurlijk!
want om 5uur moet ik Sai ophalen. Sai is btw de leukste huisgenoot die je kan hebben (zelfs als hij niet echt 100% je huisgenoot is maar onder je woont) :D

Voor de mensen die me zooo erg missen: Ik zal proberen wat vaker een verhaal te plaatsen en foto's erop te zetten!

  • 08 September 2009 - 19:55

    Suzanne:

    HAHAHAHA IDIOOT. Ik denk al wat is met jou gebeurd joh maffie hahaha.. achja, zou ook niks mis mee zijn geweest, maar ja.. is altijd lastig te geloven haha.. spreek je snel schat. ENJOY x

  • 08 September 2009 - 20:06

    DeWii:

    echt gewoon een te heerlijk verhaal weer dude..hier speelt geloof gelukkig helemaal geen rol...tering jantje zeg alleen doordat al wil ik mezelf hier soms weg verbannen..maargoed ik ben blij dat je je eindelijk heb bekeerd want stiekem zat ik daar zeg maar al jaren op te wachten aangezien ik zeer streng gelovig ben en altijd voor je heb gebeden..nu zal je zeker in de hemel komen!! ben blij voor je..

    DUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS weer een enige ervaring rijker dude..houden we van..maargoed..geniet maar van het strand ik moet slapen en wel bidden hea..

    have fun..kusj.

  • 08 September 2009 - 20:07

    DeWii:

    ohyah..stuur je morgen wel weer ff mail terug..hebbet gewoon druk met school :O..be prepared..a lot have happened the last time :D..en darrell is hier ook veilig aangekomen en herinner hem steeds dattie wat voor je mee moet nemen D:

  • 08 September 2009 - 21:21

    Tante Iek:

    Leuk om weer een verslag te lezen, je maakt wat mee, ja,ja je hebt mensen en je hebt mensen. groetjes Ome Hans en Tante Iek.

  • 08 September 2009 - 23:14

    Lonneke:

    AHUM?? Ik neem aan dat Sai toch echt je second fave is! ;) haha

    Oja ik kwam ze net tegen. Ze vroegen naar je en ik heb ze gezegd dat je morgen wel met ze mee gaat naar de avond dienst. Aangezien je toch vrij bent moet dat kunnen toch?!

  • 09 September 2009 - 07:57

    Siem Aka Monkey:

    Hahaha! Nice Story (Y)

    Jullie hebben het naar je zin geloof ik he!

    Enjoy!

    xxx

  • 09 September 2009 - 14:52

    Cynthia:

    Hi Jua, leuk om je verhalen te lezen! Zo blijven we een beetje op de hoogte van je avonturen in een compleet andere wereld. Succes daar, maar dat zal wel goedkomen haha. Groetjes je nichtje Cynthia

  • 09 September 2009 - 16:37

    Bassie:

    joga bonita!!
    jeweettzelf, het gezin is de hoeksteen van de samenleving... weg met homo's, condooms en abortus... haleluja!!

    anyway... lache verhaaltje.

    keep up the good work

  • 09 September 2009 - 17:49

    Fons En Joanne:

    Lieve schat je weet uiteindelijk waar het allemaal op neer komt toch..........IEDER VOOR ZICH EN GOD VOOR ONS ALLEN HALLELUJA!!!!!!!!Wat voor mij veel inetressanter is, is die huisgenoot van beneden????????Wil even keuren dus stuur een foto.kus xxx

  • 09 September 2009 - 18:06

    Merry!! :

    Wahahah Chick heb jij weer...
    Kom niet bij.
    Maar ben blij dat je eindelijk bekoren bent ;)

    Ik mis je man. Afro chick gihihi...

    Have fun and we'll hear from you soon.. xD

    XXX

  • 09 September 2009 - 18:44

    Tante Ria:

    Ik zie je verhaal zo voor me. Geloof maar in jezelf dat is genoeg. En Oma vond het zo fijn dat je naar haar gebeld had.Groetjes(t)Ria

  • 10 September 2009 - 13:13

    Mama:

    Je hebt het goed gedaan hoor, meid. Lief zijn voor je medemens! Niet te veel coctails, hé.
    Dikke kus,
    je moeder.

  • 11 September 2009 - 13:52

    RC:

    Shit joh. Dacht ik dat je eindelijk bekeerd was, is het een grap. Jammer G!
    Maare je vermaakt je nog steeds dus, Beetje mensen fokken enzo. Je bent dus nog steeds gewoon jezelf ;) I'm proud of you!

  • 11 September 2009 - 13:57

    Kleine:

    Afro,Ik mis jou!
    RC zegt dat je nog 145 dagen wegblijft... dat is veeeel te lang joh.
    Gelukkig heb jij het naar je zin.
    dikke kus

  • 11 September 2009 - 14:44

    Larry:

    Gekke Gerrit! Echt weer een verhaaltje voor jou...!

    Hou het nu ff kort.. komt binnekort een langere mail jou kant op!

    Veel plezier verder en geniet van je verblijf.

    HUG Larry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

STM

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2010

only 4weeks left

08 December 2009

Puerto Rico

26 Oktober 2009

daytrip Anguilla

04 Oktober 2009

Onder invloed

09 September 2009

pictures
J.N

Actief sinds 01 Aug. 2009
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 16275

Voorgaande reizen:

28 Juli 2009 - 04 Februari 2010

STM

Landen bezocht: