update first month - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van J.N Kanters - WaarBenJij.nu update first month - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van J.N Kanters - WaarBenJij.nu

update first month

Door: Jua

Blijf op de hoogte en volg J.N

17 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

So, where to begin...

de derde week gaat alweer bijna beginnen, time flies!
Ik heb ondertussen mn camera en ik heb het ritme van St.Maarten al onder controle. Het ritme bestaat uit stage lopen (5dagen in de week), strand, chillen bij het zwembad, eten, een drankje doen/uitgaan en slapen. not bad, not bad at all dus.

Het vinden van een auto is wat lastiger...niet omdat er zo weinig auto's for sale zijn, het zijn er meer dan genoeg maar niet in onze prijsklasse. De auto's in onze prijsklasse is bijvoorbeeld een suzuki alto (in principe niks mis mee) maaaar de remmen doen het dan niet goed, de accu moet vervangen worden en oja de bumper hangt los. Allemaal leuk en aardig maar dat kost ons weer eens extra geld. Duss zo slim als dat Lonneke en ik zijn, leek het ons verstandiger een auto in een iets duurdere prijsklasse te kopen, waar minder aan hoeft te gebeuren :D Nu moeten we er alleen nog naar op zoek gaan. but no worries, alles op zn tijd...
We hebben al wel briljante ideeen om de auto op te pimpen. Hier op St.Maarten hebben 6 op de 10 auto's een tekst op de ruit zoals "In God we trust" dus wij gaan ook een mooie bedenken die we ALS we dan eindelijk een auto hebben erop kunnen plakken!
De rijstijl van hier hebben we ook gelijk overgenomen..(Dewii, you would love driving here!). Some of the "rules"
- wie het hardst aan komt rijden, heeft voorrang.
- je mag overal stoppen om mensen in- en uit te laten stappen of gewoon als je een bekende ziet lopen en even een praatje wil maken
- wil je iemand voorrang geven toeter je 1 keertje
- zie je een bekende lopen toeter je 2 keer.

Deze rijstijl heeft er trouwens helemaal niks mee te maken dat ik tot 2x toe bijna een dier heb overreden (niet bewust). De eerste keer moest ik Lonneke naar werk brengen en stak er opeens een dikke Leguaan over. Ik probeerde nog te remmen, maaar een seconde later reden we over iets heen en hoorden we een dof geluid. Volgens mij mist ie zn staart, Sorry leguaan!
De tweede keer kwamen we van het hotel vandaan en stak er een krab over, gelukkig begreep deze net op tijd dat hij in het midden van de weg moest blijven staan zodat wij over hem heen konden rijden. We schrokken, maar hij leefde gelukkig nog wel.

Het leven hier is goed te doen. Het enige wat echt duur is,zijn de boodschappen...Die proberen we dan ook zo min mogelijk te doen. Lidle of Aldi hebben ze hier namelijk niet;) Gelukkig is Lonneke net als ik niet zo moeilijk met eten en drinken. We drinken veel siroop en eten geregeld pasta.
De dingen die ik qua eten echt mis is eigenlijk alleen kapsalon! Ze hebben hier wel shoarma (eigenlijk Shwarma) en ik zou Jua niet zijn als ik na het uitgaan niet zou gaan eten. maaar de shwarma is toch duidelijk anders: ander vlees en andere knoflooksaus en sambal hebben ze niet.
Ik hoop dat ik de 6maanden doorkom haha

Net zoals in Nederland wordt ik overal herkend aan mn Afro..tijdens uitgaan of als ik boodschappen doe: hea jij was gister daar en daar! hea jij werkt bij Princess Heights. Misschien moet ik mezelf ook hier maar Afro gaan noemen, komt ook wel goed uit aangezien de gasten in het hotel mijn naam niet kunnen uitspreken (ze noemen me Gwanita) Dus als ik nu gasten bel, noem ik mezelf ook Gwanita. Lonneke gebruikt nu ook een andere naam want die naam konden ze echt helemaaal niet uitspreken..Mari-ann. altijd hetzelfde met die amerikanen :D

De vijfde stagaire (Sai Lun) is inmiddels ook aangekomen en vandaag gelijk begonnen met stage. Hij zit nu in het appartement onder ons, de meiden (Anna en Bianca) zijn naar het hotel verhuisd omdat zij zich niet thuis en op hun gemak voelden in het appartement...

Voor degene die het nieuws hebben gevolgd,, TS Ana was on her way to St. Maarten en zou afgelopen nacht/ vandaag het eiland bestormen... Ik vond het persoonlijk wel spannend om eens mee te maken maaaar we hebben er niks van meegekregen behalve een sterk windje. Gelukkig is het orkanenseizoen nog niet over ;)

  • 18 Augustus 2009 - 08:25

    Simone Aka Monkey. T:

    Hellooo Girl!

    Je vermaakt je zo te zien al goed samen met Lon daar! Leuk te lezen hoe je nieuwe ontwikkelingen gaan!

    Enjoy! Groetjes aan Lonneke!

    xxxx

  • 18 Augustus 2009 - 12:06

    Sanne:

    jij met je orkanen! haha kijk nou maar uit!
    maar echt leuk om te horen dat alles goed gaat! vindt k heeeeeel toevallig nog een goedkope ticket kom ik zeker jou kant uit!!!

    dikke kus

  • 18 Augustus 2009 - 15:22

    Fons En Joanne:

    Nou Gwanita is ook wel leuk toch?Fons vertelde ook van die beesten die de weg oversteken,misschien kun je stoppen en er soep van koken GRATIS sjoe!!!!haha.KUS XXXXX

  • 18 Augustus 2009 - 21:16

    Alvin Aka L.Coholic:

    Shazaaam!
    Check m'n mail voor het eerst in maanden en zie gelijk dat ik op je mailinglist sta!
    Sjeeses, ik kan ook wel een blog aanmaken over wat er hier allemaal speelt. Maar zou zo even niks kunnen noemen.
    K zie nou dat je over 170dagen terugkomt, dat klinkt echt veel langer dan een jaar op de een of andere manier.
    Maareh, fijn te horen dat het goed gaat én dat er daar ook voldoende alcohol voorhanden is.
    Ben je weg van huis, moet je nog afkicken ook.
    En wat je hongersnood betreft, gooi Sail Lun op de grill, 't klinkt heerlijk in ieder geval.
    Bye bitch.

  • 18 Augustus 2009 - 22:29

    Mama Ricky:

    Ik heb de broek op de foto gezien! Leuk hoor.
    Love you.
    Take care.
    Your english is improving!
    Go Girl!

  • 19 Augustus 2009 - 07:52

    Elianne:

    Zoo gaat helemaal super daar zo te lezen leuk man!
    He maar lijkt me wel leuk die alto haha!

    Nou geniet ervan en spreek je snel!

    Dikke kus

  • 20 Augustus 2009 - 09:38

    Nando A,ka Holli:

    yooo daar !

    ik ben inmiddels alweer in nederland :(

    ik zie dat je het naar je zin hebt ! leuk man , hou ons op de hoogte

    ciaooo(K)

  • 20 Augustus 2009 - 14:29

    RC:

    Mooie ben jij met je time flies, je bent de enige die daar zo over denkt hoor.
    G! Ik wist dat je geen dierenlover was, maar om ze over te rijden is overdreven dont ya think.
    Zo te horen is het niet verstandig om jou in mn auto te laten rijden als je terug bent...
    Doe voorzichtig dushi

  • 20 Augustus 2009 - 17:29

    Ria Kanters:

    Hoi Juanita, leuk om je reisverslagen te lezen en de foto's te zien. De eerste weken ben je volgens mij goed doorgekomen. Groetjes

  • 24 Augustus 2009 - 15:40

    Georgina:

    Hey Jua en Lonneke!

    Cool dat jullie lekker daar aan het afstuderen zijn! wil ik ook wel! Leuk verhaal heb je geschreven, ben benieuwd naar de rest!

    Kus

  • 26 Augustus 2009 - 17:15

    Maja Schilders:

    wat ben ik trots op jou mijn lieve nichtje dat je zo ver weg voor je studie stage gaat lopen, erg leuk dat wij het kunnen volgen hoe je het maakt daar. succes hoor!! groetjes

  • 28 Augustus 2009 - 00:42

    Sandra:

    Heeeey Jua!
    Ik kijk even op mijn oude mail en verrek een mail van jou! Wat leuk om even te lezen wat je allemaal aan het doen bent. Had veel verwacht, maar niet verwacht dat je in St. Maarten zou zitten. Een vriendin van me is net een paar wk terug uit St. Maarten, aan de verhalen van haar te horen ga jij je super goed vermaken! Ey super veel plezier nog en we spreken elkaar...

    ennuuhhh... als het zand te heet wordt;

    ' Lift ya Leg Up';)

    Liefs

    Sandra

  • 31 Augustus 2009 - 13:04

    Mus:

    GWANITA! skatje.
    zo te horen heb je het goed naar je in, maybe too much!?
    vergeet niet stage te lopen ey ;)

  • 31 Augustus 2009 - 13:09

    Gio:

    ..Mus weer met zn blije praatjuhs. don't mind him, he just miss you ;P
    Nog een oorkaan voorbij zien kome?
    Je mag wel wat meer stories plaatse hoor, We moeten natuurlijk wel op de hoogte blijve.

    Don't forget about us.
    X

  • 02 September 2009 - 22:42

    Ap:

    Waar is die leuke huisgenoot van jou. Die beneden woont, ben benieuwd hoe hij eruit ziet.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

STM

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2010

only 4weeks left

08 December 2009

Puerto Rico

26 Oktober 2009

daytrip Anguilla

04 Oktober 2009

Onder invloed

09 September 2009

pictures
J.N

Actief sinds 01 Aug. 2009
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 16268

Voorgaande reizen:

28 Juli 2009 - 04 Februari 2010

STM

Landen bezocht: